Trip No.5: Záchody na ulici a zmeškané letadlo z Bruselu

Ještě než jsme odjely z Anglie, já už měla naplánovaný výlet, který se měl uskutečnit hned můj první týden v Česku. Tentokrát jsem ale změnila parťáka, a místo se Sabčou, jsem se měla vydat prozkoumat Brusel se svým budoucím přítelem Vášou.
........................................................................



První zkušenost s lítáním
Jedna z věcí, na kterou jsem se na téhle cestě nejvíce těšila, byl let. Zní to divně, ale je to tak. Ačkoliv to byl první let Vaška, natěšená jsem byla více asi já. V hlavě jsem měla svůj první let, který jsem podnikla sama, a nemohla se dočkat, až uvidím jeho reakci, když se letadlo odlepí od země. Při vzlítání nevypadal teda zrovna nadšeně, ale jakmile jsme se dostali nad mraky a viděli ten překrásný výhled, byli jsme už nadšení oba.

AirBnb místo Couchsurfingu
Nemyslete si, i tentokrát jsme chtěli využít možnosti ubytování zdarma přes Couchsurfing a dokonce jsem našla několik lidí, se kterými jsme se už skoro dohodli, avšak ze všech těchto šancí nakonec sešlo. Den před odletem jsme tak byli donuceni změnit plány a za ubytování zaplatit. Poprvé jsem teda začala zkoumat nabídky ubytování na AirBnb. AirBnb je poměrně levná varianta ubytování. Je hodně podobná Couchsurfingu, protože se taky týká volných pokojů v bytě/domě obyčejných lidí, ale na rozdíl právě od Couchsurfingu máte u AirBnb více soukromí (nejste "povinni" trávit nějaký čas s hostiteli), za které si ale zaplatíte. V porovnáni s hotely se však ceny poměrně dost liší, jelikož pronájem pokoje přes AirBnb vás bude stát zlomek ceny hotelového pokoje a velkou výhodou je, že se to týká i ubytování blízko centra města, kde byste za hotel platili majlant. 

Malá čurající rodinka
Mezi nejznámější památky, které můžete v Bruselu vidět, patří především soška malého čurajícího chlapečka. Chlapeček se nachází v historickém centru města a najdete ho podle davu turistů s fotoaparáty a mobily nad hlavami. O něco později byla vytvořena i soška čurající holčičky, která ale není až tak známá. Tu jsme nakonec našli v jedné maličké, špinavé uličce mezi restauracemi. A aby těm dvěma nebylo smutno, v Bruselu můžeme narazit ještě na sochu čurajícího pejska. 



Náměstí Grand place
Tohle náměstí můžu určitě zařadit mezi nejkrásnější náměstí, která jsem kdy viděla. Ať už ve dne, nebo v noci, Grand place vypadá překrásně vždycky. Navíc, když jsme do tohoto středu všeho krásného v Bruselu zavítali večer, překvapila nás světelná show, kdy všechny budovy okolo měnily v rytmu hudby barvy od červené, přes fialovou, bílou, až po modrou nebo zelenou. I když nám byla hrozná zima, vydrželi jsme na tohle představení koukat až do konce.



Atomium
Tenhle 165 miliardkrát zvětšený model atomu železa mě uchvátil skoro jako Eiffelovka. Už když jsme se k němu blížili, fascinovalo mě, jak hrozně velká tahle stavba je, a když jsme stáli pod devíti obrovskými kovovými koulemi, nemohla jsem uvěřit tomu, že něco takového může skutečně už několik desítek let stát a nespadnout.

Špína, kam se podíváš
Kromě výše zmíněných zajímavostí jsme Brusel prochodili křížem, krážem a viděli spoustu krásných míst. Ale abych byla upřímná, jakmile se dostanete ven z historického centra města, čekají vás poměrně škaredé vyhlídky. Bohužel jsme byli docela zklamaní nepořádkem na ulicích. Všude se válely rozbité kusy záchodových mís, obrovské pytle s odpadky a nebyl problém narazit ani na staré lednice stojící uprostřed chodníku. Takže za mě Brusel ano, ale jen pokud zůstanete v centru. 

Ještě chvilku a zůstali bychom v Bruselu
Jelikož ve všední dny nefunguje v Bruselu noční hromadná doprava, museli jsme se  kolem čtvrté hodiny ráno vydat pěšky na asi hodinu vzdálenou autobusovou zastávku. Přišli jsme načas, ale autobus, který nás měl odvézt na letiště, byl plný a odjel nám před nosem. Museli jsme teda počkat na další, který sice přijel asi o pět minut později, ale jakmile jsme nastoupili, zjistili jsme nemilou věc. Autobusy měly nastavený odjezd v jízdním řádu, ale toho se řidiči drželi jen pokud nebyl autobus plný. V opačném případě řidič prostě musel čekat, než budou obsazená všechna sedadla. To způsobilo, že jsme museli čekat déle, než jsme předpokládali a na letiště jsme dorazili asi půl hodiny před zavřením naší brány. Jakmile jsme vběhli do haly, čekalo nás tam další nehezké překvapení - hala byla nacpaná k prasknutí. Netrpělivě jsme se snažili procpat co nejvíc dopředu a i když to moc nešlo, štěstí nám přálo a my doběhli ke gateu včas.



Nakonec ještě klasicky pár fotek navíc.









A na úplný konec, abych udělala Vaškovi radost, musím tady přidat ještě tenhle krásný gif ♥

Komentáře

  1. Krásně popsaný výlet :) asi jsem nějak nepostřehla, že jsi se vrátila do Česka, musím jít dočíst ty resty... mimochodem co mají v Bruselu s těma čůrajícíma sochama sakriš :D

    Zápisky z cest a života v Anglii ⇨ Secrets of M

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to se asi nikde ani nedočteš :D Možná na facebooku :D Byla jsem v Česku skoro dva měsíce no :D
      Jinak díky, Brusel je prostě celý učůraný :D

      Vymazat

Okomentovat

Za každý komentář budu opravdu vděčná. Díky! :)